Plik Edycja Zaznaczanie Widok Obraz Warstwa Kolory Narzędzia Filtry Okna
Pomoc

Filtry

Rozdział 17. Filtry
Spis treści
1. Wstęp
2. Wspólne cechy
3. Filtry rozmycie
    3.1 Wprowadzenie
    3.2 Rozmycie Gaussa
    3.3 Średnia rozmycie krzywizny
    3.4 Mediana rozmycia
    3.5 Pikselizacja
    3.6 Selektywne Rozmycie Gaussa
    3.7 Rozmycie ruchu kołowego
    3.8 Rozmycie ruchu liniowego
    3,9 Rozmycie ruchu w powiększeniu
    3.10 Rozmycie taflowe
4. Filtry uwydatnianie
    4.1 Wprowadzenie
    4.2 Antialias
    4.3 Deinterlace
    4.4 High Pass
    4.5 Redukcja szumów
    4.6 Usuwanie czerwonych oczu
    4.7 Symetryczny najbliższy sąsiad
    4.8 Wyostrzanie (maska ​​wyostrzająca)
    4.9 Zniszczyć
    4.10 Destripe
    4.11 Filtr NL
    4.12 Falkowy rozkład
5. Filtry zniekształcania
    5.1 Wprowadzenie
    5.2 Zastosuj obiektyw
    5.3 Wyryć
    5.4 Grawerować
    5.5 Zniekształcenie obiektywu
    5.6 Mozaika
    5.7 Współrzędne biegunowe
    5.8 Marszczyć
    5.9 Zmiana
    5.10 Spherize
    5.11 Propagowanie wartości
    5.12 Wideo
    5.13 Fale
    5.14 Wir i uszczypnięcie
    5.15 Wiatr
    5.16 Zakręt krzywej
    5.17 Wytłoczenie (starsze)
    5.18 Papier gazetowy
    5.19 Zawinięcie strony
6. Filtry światła i cienia
    6.1 Wprowadzenie
    6.2 Supernowa
    6.3 Flara obiektywu
    6.4 Gradient Flare
    6.5 Efekty świetlne
    6.6 Iskierka
    6.7 Upuść cień
    6,8 Długi cień
    6.9 Winieta
    6.10 Drop Shadow (dziedzictwo)
    6.11 Perspektywiczny
    6.12 Efekt Xacha
7. Filtry szum
    7.1 Wprowadzenie
    7.2 Hałas CIE lch
    7.3 Hałas HSV
    7.4 Ciskać
    7.5 Wybierać
    7.6 Hałas RGB
    7,7 Łuk
    7.8 Rozpiętość
8. Filtry wykrywające krawędzie
    8.1 Wprowadzenie
    8.2 Różnica Gaussów
    8.3 Krawędź
    8.4 Laplace
    8.5 Neon
    8.6 Sobel
    8,7 Gradient obrazu
9. Filtry ogólne
    9.1 Wprowadzenie
    9.2 Matryca konwolucji
    9.3 Mapa odległości
    9.4 Wykres GEGL
    9.5 Normalna mapa
    9,6 Rozszerzać
    9.7 Erodować
10. Filtry łączenie
    10.1 Wprowadzenie
    10.2 Scalanie głębokości
    10.3 Taśma filmowa
11. Filtry artystyczne
    11.1 Wprowadzenie
    11.2 Zastosuj płótno
    11.3 Kreskówka
    11.4 Kubizm
    11.5 Płytka szklana
    11.6 Oilify
    11.7 Kserokopia
    11.8 Simple Linear Iterative Clustering (SLIC)
    11.9 Softglow
    11.10 Piksele wodne
    11.11 Cartoon (legacy)
    11.12 Clothify
    11,13. GIMPresjonista
    11.14 Oilify (starsze)
    11.15. Drapieżnik
    11.16 Softglow (starsza wersja)
    11.17 Van Gogh (LIC)
    11.18. Splot
12. Filtry dekoracyjne
    12.1 Wprowadzenie
    12.2 Dodaj fazę
    12.3 Dodaj ramkę
    12.4 Plama z kawy
    12.5 Mgła
    12.6 Rozmyta granica
    12.7 Stare zdjęcie
    12.8 Zaokrąglone rogi
    12.9 Ślizgać się
    12.10 Szablon rzeźbić
    12.11 Szablon Chrom
13. Filtry odwzorowania
    13.1 Wprowadzenie
    13.2 Mapa wypukłości
    13,3 Wypierać
    13.4 Fractal Trace
    13.5 Iluzja
    13.6 Mała planeta
    13.7 Projekcja panoramy
    13.8 Przekształcenie rekurencyjne
    13.9 Płytka Papierowa
    13.10 Płytka Bez Szwu
    13.11 Fractal Trace (starsza wersja)
    13.12 Obiekt na mapie
    13.13. Dachówka
14. Filtry renderowania
    14.1 Wprowadzenie
    14.2 Płomień
    14.3 Fractal Explorer
    14.4 IFS Fractal
    14.5 Hałas komórkowy
    14,6 Hałas Perlina
    14,7 Osocze
    14,8 Hałas Simplex
    14,9 Stały hałas
    14.10 Chmury różnicowe
    14.11 Bayer Matrix
    14.12 Szachownica
    14,13. Wzory dyfrakcyjne
    14.14 Krata
    14,15. Labirynt
    14.16 Zatoka
    14.17 Szachownica (starsza wersja)
    14,18. Eksplorator CML
    14,19. Siatka (starsza wersja)
    14.20 Puzzle
    14,21. Qbist
    14,22. Obwód
    14,23. Gfig
    14,24. Lawa
    14,25. Linia Nova
    14,26. Projektant Kuli
    14,27. Spyrogimp
15. Filtry stron WWW
    15.1 Wprowadzenie
    15.2 ImageMap
    15.3 Częściowo spłaszczony
    15.4 Plasterek
16. Filtry animacji
    16.1 Wprowadzenie
    16.2 Mieszanka
    16.3 Palić w
    16.4 Falujący
    16.5 Spinning Globe
    16.6 Fale
    16.7 Optymalizować
    16.8 Odtwarzanie nagranego dźwięku

1. Wstęp

Filtr to specjalny rodzaj narzędzia zaprojektowanego do pobierania warstwy wejściowej lub obrazu, zastosowania do niej algorytmu matematycznego i zwrócenia warstwy wejściowej lub obrazu w zmodyfikowanym formacie. GIMP korzysta z filtrów, aby uzyskać różnorodne efekty, które omówiono tutaj.
Filtry są podzielone na kilka kategorii:

  • Sekcja 3, „Filtry rozmycia”
  • Sekcja 4, „Filtry uwydatnianie”
  • Sekcja 5, „Filtry zniekształcania”
  • Sekcja 6, „Filtry światła i cienia”
  • Sekcja 7, „Filtry szum”
  • Sekcja 8, „Filtry wykrywające krawędzie”
  • Sekcja 9, „Filtry ogólne”
  • Sekcja 10, „Filtry łączenie”
  • Sekcja 11, „Filtry artystyczne”
  • Sekcja 12, „Filtry dekoracyjne”
  • Sekcja 13, „Filtry odwzorowania”
  • Sekcja 14, „Filtry renderowania”
  • Sekcja 15, „Filtry stron WWW”
  • Sekcja 16, „Filtry animacji”


Na podstawie:
https://docs.gimp.org/2.10/en/filters.html